Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Sunday, January 9, 2011

TIPS JAWAB TEPON YG BEST


biasanya, kalau kiter jawab panggilan tepon msti, "hello...ye sape tuh?" dan mcm2 lagi la ayt ketika jawab tepon..kadang2 cam same jek kn??mesti boring....hahaha... apekate kiter ubah style skit jadikan care mnjawab tepon kiter lebih meriah...ni antara tipsnyer...hak2!!








1. Soalan:     haloo, may i speak to bedah please?
    Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan:     haloo, siapa disana?
    Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan:     haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
    Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan:     haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
    Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan:     haloo, mak ade rumah?
    Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan:     haloo timah, buat ape tu?
    Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..  

7. Soalan:     boleh saya bercakap ngan siti?
    Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan
                      perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan:     haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
    Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan:     halloo......
    Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?
10. Soalan:     haloo, saya nak tumpang bertanya...
      Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.
11. Soalan:     haloo, betul ke ini nombor 3234412?
      Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le
                        tu.

12. Soalan:     assalammualaikum...
      Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kita wajib jawab)



p/s : cuya boring...jln2 jmpa ni..post la...have fun!! heee~
         macam2 lawak ley jmpa kt SINI...cuya amik kt sni lor...

5 comments:

Amiey White said...

haha kalau amiey terkena ciap cuya :P

ZINE FOR ALL BLOGGER

hakeem kira said...

wah menarik . haha tapi kan better letak link/kredit kan kat blog yg kita nak reblog tu . :)

lavender harum wangi said...

hahaha, kelakar! boleh pratikkan ni.. :D

||♥CuyA♥|| said...

AMIEY: lalala....~tgh pikir~ hehehe

HAKEEM: hehehe...da link da...maceh 4 d advice:))

LHM:blh2..buat je dgn slmber...hohoho

10jarijemari said...

haha...lawak tol...buat nye mak sendiri kol..mau kene pelempang...haha~