Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Wednesday, February 22, 2012

TIPU MENIPU~




hai kawan2 cuya yg comey n encem....cuya datang lagi!!



(bohsingggggg......)



hahahha...shadap la org lutsinar...(gileeee..)



ok2..tkmo merapu...straight to the point..



CUYA DA TAKDE KELAS PETANG NIH...!!!! wiiieeeeeee.....!!



(hahahhaa...poyo jek..)



gini, cuya nk tanya la kawan2..penah tak kome kene tipu?? atau kome sendiri yg penipu???
haaaa...jangan cakap yg kome tak penah nipu sebab kalo kome kata tk penah tipu, nampak benor kome nipu cuya skang...





tak caya?? gini..ce kalau family kome ke...member ke...tanya kome gini :





member: weh, ko da mkn lom nih??kalo lom jom gerak gi mkn same..
kome: aku still kenyang lagi nih.takpe ko gerak dlu.. (padahal lapo gilesss tp fulus yilek pocik so terpaksa cover)




haaaaa....ni kira nipu gak la kn3x??? kome tak sedar kadang2 kejadian tipu menipu ni kerap ada dlm kehidupan seharian kita..cuma sama ada kome sedar ke tak je...



tapi menipu ni dikira berdosa tau..tapi kalau menipu untuk mengelak dari bahaya boleh kot..asalkan kita cepat2 istigfar mohon keampunan dari Allah s.w.t....nak tau contoh menipu yg blh??



budak, penculik & polis

penculik: kalo ko nak selamat, bagi no tepon umah ko..
budak: 05-4568765 (sbnrnya no pjbat polis..)
penculik: bagus..!! aku akn tepon mak bapak ko skang gak..
polis: hel....(tak habes ckp lg penculik tros potong ayat)
penculik: anak kau ada dengan aku sekarang..!! kalo ko nak anak ko selamat, ko bagi ak wang tebusan sebanyak 100 ribu ringgit...aku tunggu ko di bla bla bla~~


haaaa...bila situasi ni berlaku, maka selamat la budak bijak tuh n tertangkap la penculik bongek sebab slmba kol pejabat polis..sbnrnya ni budak ni dikira menipu gak sbb bkn bg no umah dia, tapi bila dia dlm bahaya terpaksa menipu gak..kan bijak namanya tuh?? hahahahhahah.....







TAPI CAMNE PLAK KALAU KOME LAK KENE TIPU???









haaa...ni kes berat nih..!! ada sesetengah orang bila kena tipu skali sampai bila2 dia tak percaya kat orang yg dia tipu da...tapi ada tuh tak kisah pon...cuya la tu termasuk tak kisah bila banyak kali kene tipu...



bkn pe..cuya pon kadang2 menipu gak..tapi kalau benda terang2an cuya da tau napa perlu menipu lagi ekkkkkk????



kenapa sebab jadi gitu??  sebab takut kene marah ke?? atau segan dgn cuya n kawan cuya?? ke sebab bila da terbiasa menipu baek troskan je agenda tipu menipu nih??



adoiiiiiii......pening la gini membe tipu membe...kalo menipu tkmo gi makan ke...menipu kecik2 leh la tahan lg..tp melibatkn ermmmmm.....ape ekkk?? ntah..!! cuya tak kisah pon dia nk kuar dgn sape ke...dating dgn sape ke...atleast, jangan menipu...beria2 buat cerita sensasi hiburan terkini but tujuan sebenarnya nak dating..pegi jela dating tuh...tak perlu membunga2 cam kelopak2 bunga yg jatoh2 kt blog cuya nih..payah beno org tak pandai direct..




skang ni, cuya n kawan2 laen da tau da dia kuat menipu..so, kadang klo dia nk kuar bg alasan pjg lebar, cuya cpt je da dpt tangkap tujuan asal dia pe?? so, i keep my mouth shut n never care bout this anymore...



hoho...ayat kejam jek cuya nih..tp tu laaa..lg di layan kang makin pjg lebar ayat berbunga n cuya takot main byk lak ayt tipu dia..so, takpe laaa..sabo jela ye....



ok laaa...stakat tu je celoteh cuya..cuya suke celoteh petang2 sbb da tkde keje nak wat~ *wink3x... hehehe :P



k la kawan...papai...ASSALAMUALAIKUM...

No comments: